Friday, March 6, 2009

ဒါေလးေျပာမိတာမ်ား...



လူရႊင္ေတာ္အား အသားေပးေသာ အၿငိမ့္က႑ကုိ ကဇာတ္ပြဲ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအစီအစဥ္တြင္ မတင္ဆက္ရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာင္ပုိင္းေဒသမ်ား၌ တင္ဆက္ကျပေနေသာ မြန္၊ ျမန္မာ ဇာတ္သဘင္အားလုံးကုိ အာဏာပုိင္မ်ားက တားျမစ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

အမည္မေဖာ္လုိသူ ဇာတ္သဘင္ မန္ေနဂ်ာတဦး၏ အဆုိအရ ယခုႏွစ္တြင္မွ ပထမဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ အၿငိမ့္က႑ကုိ ေဖ်ာ္ေျဖရန္ ပိတ္ပင္ခံရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

ဆက္လက္၍ ၎က “သူတုိ႔ အဓိကတားျမစ္တာက ျပက္လုံးေတြေၾကာင့္ပဲဲ။ ထူးျခားတာက မႏွစ္က သီးေလးသီးရဲ႕ ျပက္လုံးေတြကုိ အေပ်ာ့စားျဖစ္ေအာင္ ျပန္ေပါင္းထုတ္ေနၾကတဲ့ ဇာတ္ေတြက ဒီ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္မွာ အရမ္းမ်ားလာ တာလည္း ပါမွာေပါ့။ သြယ္ဝုိက္ၿပီးေတာ့ ရေအာင္ ျပက္လုံးထုတ္တာေပါ့” ဟု ေခတ္ၿပဳိင္သုိ႔ ေျပာျပသည္။

ယင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမာ္လၿမဳိင္ၿမဳိ႕ ဇာတ္သဘင္အစည္းအ႐ုံးမွ တာဝန္႐ွိသူတဦးက အဆုိပါကန္႔သတ္တားျမစ္သည့္ ၫႊန္ၾကားစာကုိ ပြင့္လင္းရာသီ ကပြဲစတင္ခ်ိန္မွစ၍ အာဏာပုိင္တုိ႔က မြန္ျပည္နယ္ သဘင္ေကာင္စီသုိ႔ ေပးပုိ႔ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ထုိမွတဆင့္ ဇာတ္သဘင္မ်ားအား သဘင္ေကာင္စီက အၿငိမ့္က႑ကုိ ပယ္ဖ်က္ရန္ အသိေပးခဲ့ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယင္းကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ မွတ္ခ်က္ေပးရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့သည္။

မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမဳိင္ၿမဳိ႕ ဇာတ္သဘင္အစည္းအ႐ုံးဝင္ ဇာတ္ပြဲေပါင္း (၃၀) ေက်ာ္ရွိၿပီး ပဲခူးတုိင္း၊ ကရင္ျပည္နယ္၊ မြန္ျပည္နယ္ႏွင့္ တနသၤာရီတုိင္းတုိ႔တြင္ လွည့္လည္ကျပေနၾကသည္။ ဇာတ္ပြဲအမ်ားစု၏ တညတာ ေဖ်ာ္ေျဖေရး အစီအစဥ္တြင္ ေတးဂီတ (ေခတ္ေဟာင္း၊ ေခတ္ေပၚ)၊ အၿငိမ့္၊ ျပဇာတ္၊ ႏွစ္ပါးသြားတုိ႔ ပါဝင္ၾကၿပီး တခ်ဳိ႕ကဇာတ္ မ်ားတြင္ တခန္းရပ္ဟာသအျပင္ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ထုတ္မ်ားလည္း ပါဝင္သည္။

“မြန္ျမန္မာဇာတ္ပြဲမ်ား လူရႊင္ေတာ္အသားမေပးရ အမိန္ ့ထုတ္” ဆိုတဲ ့ေခါင္းစဥ္နဲ ့ ေခတ္ျပိဳင္ကသတင္းကိုဖတ္ရတဲ ့အခါ..
မဲ ့ျပံဳးျပံဳးရင္း အနုပညာသည္ေတြကိုလဲ ကိုယ္ခ်င္းစာမိသလို ကိုယ္ျဖစ္ခဲ ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးကိုပါသတိယမိတယ္..။..
ေနရာတကာ အေၾကာက္လြန္ေရာဂါေတြျဖစ္...ဘာေျပာေျပာ သူတို ့ကိုေျပာတယ္ထင္ေနတတ္တဲ ့ အစိုးမရ ေတြကို အံ့ၾသတယ္..။
မမွန္ရင္ မခံနိုင္ဘူး..ဆိုတဲ့ စကားလိုေပါ့..သူတို ့မမွန္ေတာ့ ဘာေျပာေျပာ မခံနိုင္ၾကဘူး...။
တိုင္းျပည္တျပည္၊ရြာတရြာ၊ျမိဳ ့တျမိဳ ့မွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္သူေတြကို အမွားတခုခုေထာက္ျပတဲ ့အခါ အနုပညာသည္ေတြရဲ ့စကား၊ ကေလာင္သြား၊စုတ္ခ်က္....ဖန္တီးမႈအားလံုးဟာ မမွန္တဲ ့အစိုးရအတြက္ နာသာခံခက္ေတြခ်ည္းပါဘဲ..။
ဒီသတင္းေလးကိုဖတ္မိေတာ့ ကိုယ္တိုင္ဇာတ္သဘင္ေလာကကို ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကိုျပန္ေတြးမိတယ္..။
မဟုတ္မခံ ဆတ္ဆတ္ထိမခံတတ္တဲ့ ဗီဇက ဇာတ္မင္းသားဘ၀မွာလဲ မေဖ်ာက္နိုင္ပါဘူး..။
အနုပညာ ဆိုတာ ျပည္သူအတြက္လို ့ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္မေျပာခ်င္ေပမယ့္ ေကာင္မေလးေတြၾကိဳက္ယံု..
မ်က္စပစ္..ၾကာေပးလို ့လာေပးတဲ့ပန္းစီးေတြၾကားမွာ နစ္ေမ်ာေနတတ္တာမဟုတ္ေတာ့...
ကျပတဲ့ ေအာ္ပဒါ၊ျပဇာတ္ေတြတိုင္းမွာ ပရိတ္သတ္အတြက္ ဘာေပးနိုင္မလဲ....ဆိုတာစဥ္းစားျပီး လုပ္ေနၾကပါ..။
ေနာက္တခုက မတရားအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ ့အစိုး၇ လက္ထက္မွာ သူတို ့ကို ေျပာခ်င္တဲ့ စကားလံုးေတြကို စင္တခုေဆာက္ျပီး ေဟာေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့..ေဗဒင္ေမးစရာမလို ၊ကိုင္းၾကီးၾကီးမွာ နားသြားရမွာကေသခ်ာတယ္..။
က်ေနာ္မေက်နပ္တာက ဘာလဲ...က်ေနာ္ဘာကိုေျပာခ်င္သလဲ...ဒါမွမဟုတ္ ျပည္သူေတြက ဘာကိုနာက်ည္းျပီး ေပါက္ကြဲခ်င္ေနတာလဲ..ကိုယ့္ရင္ကစကားလံုးေတြဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္သူေတြ ပရိတ္သတ္ေတြေျပာခ်င္တဲ့ စကားကိုဘဲျဖစ္ျဖစ္
ေျပာလို ့ရနိုင္တာက...က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ ဇာတ္စင္ေလးေတြပါ..။
က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာတခုကိုေျပာခ်လိုက္ရင္ အနည္းဆံုး...ပြဲခင္းထဲမွာ လူ၂၀၀၀ ေက်ာ္...အမ်ားဆံုး...ဗလာပြဲေတြဆို ၅၀၀၀ ေက်ာ္..။
အဲဒါက က်ေနာ္ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ အနုပညာ သတ္ကြင္းဘဲ..။
ေျပာတယ္...ျငိတယ္..
ေျပာတယ္...ျငိတယ္..ျငိပါမ်ားေတာ့ ဇာတ္ဆရာေတြကေတာင္ စစ္တပ္နဲ့ နီးရာ၊ ပါတ္သက္ရာပြဲေတြမွာ...က်ေနာ့္ကို အလိမၼာေလးနဲ ့သတိေပးေနရတယ္..။ ျငိရင္ ဇာတ္ဆရာလဲ နာတာပါဘဲ..။
က်ေနာ္မေမ့နိုင္တဲ့ ပြဲေပါ့....ကျပတာက .ေရးျမိဳ ့နယ္ စစ္တပ္ ေရွ ့တန္းျပန္ပြဲ....
က်ေနာ္ကမွာက“ ျပည္သူ ့ေသြး ျပည္သူ ့ဓါး”....ေအာ္ပဒါ..။
စစ္၀တ္စံုေပး၀တ္လို ့မရေတာ့...ရာဇ၀င္အ၀တ္အစားနဲ ့ ဘုရင့္ရဲ ့စစ္သည္ေတာ္ေတြေပါ့..
က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ စစ္ဗိုလ္ ၀တ္စံုနဲ ့ရာထူးကို မ်က္လွည့္ျပလိုက္ေတာ့ အိမ္ေရွ ့မင္းသားေပါ့ဗ်ာ..။
မင္းသားက အစကေတာ့ မဆိုးပါဘူး...
ျပည္သူျပည္သားကို ရင္ကေမြးတဲ ့သားသမီးလို အုပ္ခ်ဳပ္တယ္လို ့ ညီလာခံမွာ ေျပာေပမယ့္ သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္စနစ္နဲ ့အုပ္ခ်ဳပ္တဲ ့ ဘုရင့္သားဆိုေတာ့ ေသြးကေတာ့ ခပ္ၾကြၾကြေပါ့..။
တိုက္ေရးခိုက္ေရးေကာင္းေတာ့ ေအာင္ပြဲကအျပန္မွာ ျပည္သူျပည္သားနဲ ့ဘုရင္က ခ်ီးေျမွာက္ၾကတာေပါ့...
ရာထူးနဲ ့အပိုင္စားနယ္ေျမနဲ ့ လုပ္ခြင့္ေတြ ရလာတဲ့အခါ...လြတ္လာတယ္...ရိုင္းစိုင္းလာတယ္...
ေနာက္ဆံုး ထန္းေတာမွာ ထန္းရည္ေသာက္စားရင္း လိုခ်င္စားခ်င္တဲ့ ယုန္သားက်ပ္ကင္မ၇ေတာ့ ထန္းေတာက အဘိုးၾကီးကို ပါးနားရိုက္တယ္...
ေရႊရင္သိမ္းစ မိန္းကေလးက ဖခင္ၾကီးအရြယ္မို ့ မလုပ္သင့္ေၾကာင္း ၊မိဘခ်င္းကိုယ္ခ်င္းစာဘို ့ေျပာတဲ့အခါ...
အနာေပၚဒုတ္က်ျဖစ္ျပီး “အတင့္ရဲတဲ့ မိန္းကေလး၊ ငါလိုလူကို သတိေပးရဲသလား” ဆိုျပီး မိန္းမပ်ိဳေလးကိုပါ ေျခေတာ္တင္ဖ်က္ဆီးျပီး သတ္လိုက္တာ..။
ဒီေတာ့မွ အသက္မဲ့ေနတဲ ့သမီးအေလာင္းကိုဖက္ငိုရင္း ေသြးအလူးလူးနဲ ့ အဘိုးအိုက...
“ လုပ္ရက္လိုက္တာ..မင္းသားရယ္..ျပည္သူကိုရင္၀ယ္သားလိုခ်စ္ရမယ့္ သူက ၊အခုလိုလုပ္ရက္ေလျခင္း....” စတဲ့ စကားေတြနဲ ့မင္းသားကို ေျပာေတာ့တာေပါ့...
မင္းသားကလဲေသြးဆူဆူနဲ ့ဆက္ေသာက္ျပီး မူးရူးအိပ္ေပ်ာ္သြားတာ...
ျပန္နိုးလာမွ ေသဆံုးေနတဲ ့သမီးငယ္ကို ဖက္ငိုေနဆဲ အဘိုးအိုကိုေတြ ့ျပီး...ဘာေတြျဖစ္ခဲ့တာလဲ..ျပန္ေမး...
ဟိုကလဲ ျပန္ေျပာျပ...အဲဒီက်မွ ျပန္စဥ္းစားရင္း ေနာင္တရေပါ့..( ေအာ္ပဒါ ကျပခ်ိန္က အလြန္ဆံုး ၁နာရီေပါ့..ဒီေတာ့ ျမန္ျမန္ေနာင္တေပးရတယ္...အျပင္မွာဆို အႏွစ္၂၀ ေက်ာ္ၾကာရင္လဲ ၾကာမယ္ေပါ့ဗ်ာ...မရနိုင္တဲ့လူကေတာ့ တစ္သက္လံုး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့)...။
ေနာက္ဆံုးခန္းနားမွာ ေျပာမယ့္ စကားကို စကားလႊဲေျပာေပးဘို ့မန္ေနဂ်ာက တိုးတိုးတိတ္တိတ္ လာသတိေပးတယ္...
သိတယ္...ဇာတ္စင္ေရွ ့နားက ကုလားထိုင္ ဆက္တီိေတြေပၚမွာ ထိုင္ေနတဲ ့ ဘသားေခ်ာေတြ မ်က္ႏွာတင္းေနတာ...
ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ကလဲ စကားျပင္လိုက္တာနဲ ့ဇာတ္ေက်ာရိုးတည္ထားသမွ်က ပ်က္ေတာ့မွာ ဆိုေတာ့၊ စကားကိုမျပင္ေတာ့ဘူး...ေျပာလိုက္တဲ ့စကားက ဘာမွလဲ ရိုင္းတာမဟုတ္ပါဘူး...
အဲဒါကို အၾကီးအက်ယ္စိတ္ေတြဆိုးျပီး ေအာ္ပဒါျပီးတာနဲ ့၀တ္စံုေတာင္မခၽြတ္ရေသးဘူး...လာဆြဲတာပါဘဲ...ေမးျမန္းျငင္းခံုျပီး
ကျပမႈေတြကို ဒီျမိဳ ့နယ္ အပိုင္ေတြမွာ ပါမစ္ပိတ္တာေတြ ျဖစ္လာေတာ့တာ...
ဒါ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ ့ဇာတ္စင္ေတြကို ေက်ာခိုင္းဘို ့လမ္းစပါဘဲ...။
က်ေနာ္က နည္းနည္းေလးဘဲ ေျပာတာပါ....
အိမ္ေရွ ့မင္းသား ထန္းေတာက မိန္းကေလး သားအဖကိုၾကည့္ျပီး၊ ဓါးကိုကိုင္ရင္းေနာင္တရမႈနဲ ့ေျပာတဲ ့စကားပါ...
“ ျပည္သူအသက္စည္းစိမ္အိုးအိမ္ကို မိမိအသက္နဲ ့ရင္းျပီးကာကြယ္ဘို ့ ငါသစၥာဆိုထားတယ္...အခုေတာ့ ျပည္သူ ့ဘဏၰာေတာ္၊ အခြန္ေတာ္ေငြေတြနဲ ့ျပည္သူကိုကာကြယ္ဘို ့ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ ့ ျပည္သူ ့ဓါးနဲ ့ဘဲ...ျပည္သူကိုငါျပန္သတ္ေနတယ္...
ဒီလိုလက္နက္၊ ဒီလိုဓါး၊ ဒီလိုရာထူးနဲ ့ငါနဲ ့မတန္လိုက္တာ....
အင္း....ေခြးနဲ ့ပါးခ်ပ္...တျခားစီဘဲ..”
အဲဒါ....
လြန္သြားလား....လို ့။

9 comments:

ေအာင္သာငယ္ said...

လြန္... ဒယ္... း)

ဦးဂင္ႀကီး said...

ကမၻာေပၚမွာ အမွန္တရားေျပာတဲ့သူေတြ မတရားအလုပ္ခံရတာ မ်ားလွပါပေကာဗ်ာ သစ္နက္ဆူးအမွန္တရားကိုေဖၚထုတ္တာပဲ ဒါမွ ျပည္သူ႕အႏုပညာသမားလို႕ဂုဏ္ျပဳခ်င္တယ္ ခင္ဗ်ားရွိေနတဲ့ေနရာမွာ သဘင္အႏုပညာကို ဆက္လက္ေဖၚထုတ္ေနတာပဲမလား ေရာက္တဲ့အရပ္က စင္ေပၚကေန အမွန္တရားေတြကို ဆက္လက္ေဖၚထုတ္ႏိုင္ပါေစဗ်ား...။

ကုိေအာင္(ပ်ဴႏုိင္ငံ) said...

ကုိဆူး ေရးထားတာ အရမ္းဖတ္လုိ႕ေကာင္းတယ္။

Moe Cho Thinn said...

ေအးေလ သူတို႔ကလဲ အေရပါးလိုက္တာ..
ဆုေလးဘာေလး ခ်တာမဟုတ္ဘူး။
ေရာ႔ ၆၅ႏွစ္.. :)

SDL said...

အဟိ... မခ်ိဳသင္းေကာမန္႕က ရယ္၇တယ္

ေမ့သမီး said...

လြန္ပါဘူး။ ဒါေလးေျပာတာမ်ား။ မခ်ိဳသင္း ေျပာသလို ဆုခ်လိုက္လည္း ရသားနဲ႕။

သီဟသစ္ said...

ကုိဆူးက ဆားေလးလက္တစ္ဆုပ္စီ ေပးေပမယ့္ သူတုိ႔က ၀ဲေပါက္ေနတာကုိး။ စပ္မွာေပါ့။

အိိမ္လြမ္းသူ said...

ေျပာတာလြန္သြားလို႔ မဟုတ္ဘူးကိုဆူးေရ... တည့္တည့္မွန္သြားတာ..း))

Ma Ma said...

မင္းသာလုပ္ခ်င္တာ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါး ဆိုသာကိုေတာင္ မၾကားခ်င္ (အမွန္က မၾကားရဲတာ။) သူေတြအတြက္ေတာ့ ဟုတ္ကဲ့ “ ကိုဆူး အေတာ္လြန္ပါသည္။”

ရဲေတြ လပ္စားတယ္ဆိုတာကို မဝတ အစည္းအေဝးမွာ ဥကၠဌရဲ႕ ေျပာစကားကို “ဟုတ္ကဲ့ ရဲေတြ လပ္စားပါတယ္။ အထက္အဖြဲ႔စညိးအဆင့္ဆင့္က စားခဲ့တာ ရဲလက္ထဲၾကေတာ့ အရိုးပဲက်န္ေတာ့ အသံပိုျမည္တာပါ ဗိုလ္မွဴး” လို႔ ျပန္ေျပာလို႔ ၉၃-၉၄ ႏွစ္ေလာက္က ေ႐ႊက်င္စခန္းမွဴး on the sport အလုပ္ျဖဳတ္ခံထိဘူးပါတယ္။ အခုဆိုရင္ေတ့ာ လာထား ၆၅ အနည္းဆံုးပဲ။

ကိုဆူးေရ အေဖာ္ေတြအမ်ားႀကီး .......